.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت معاون سیاسی ، امنیتی استانداری مازندران در استقبال از روز نیروی دریایی ؛
7 آذر، نقطه عطف اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران
شمال نیوز : حماسه قهرمانان ناوچه پیکان موجب شد تا پرسنل شجاع ناوشكن های «سهند» و «سبلان» و ناوچه ی «جوشن» درمصاف نابرابر خود در مقابل نیروهای متجاوز امریكایی سیمای زیبای مقاومت را درخشان‌تر و ماندگار سازند .
7 آذر، نقطه عطف اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران

شمال نیوز : "امنیت"، یکی از دو نعمت گرانقدری است همچون صحت و سلامتی، که فقدانشان نمایشگر اهمیت بی‌بدیل‌شان است و مرزداران‌مان، نقش‌آفرینان اساسی امنیت در جغرافیای طبیعی و انفسی این سرزمین مقدس هستند.

 

صیانت از 3هزار کیلومتر مرز دریایی توسط دریادلان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زمانی تفوق خود را بر دشمنان این آب و خاک تحمیل کردند که در دفاع مقدس با شجاعت بی‌مثال خود، توانستند اوج ایمان و دلاوری خود را با ایثار جان پاک خود و انهدام نیرو و تجهیزات دشمن، برای همیشه تاریخ در معرض عبرت دشمنان قرار دهند.

 

هفتم آذر هر سال یادآور رشادت دریادلان ناوچه پیکان است که در سال 1359، آنچنان با شیطان بزرگ آمریکا جنگیدند که علی‌رغم اصابت چند موشک امریکایی به ناوچه پیکان، آخرین گلوله های خود را به سوی دشمن نشانه رفتند و با شجاعت و افتخار در دل آبهای گرم و نیلگون خلیج فارس جای گرفتند و صفحه ی زرین دیگری بر تاریخ نبردهای دریایی كشور افزودند. نتیجه ی این مصاف، انهدام بزرگترین پایانه های صدور نفت منطقه و از كار انداختن بیش از 50% از توان رزمی نیروی دریایی عراق، بود.

 

حماسه قهرمانان ناوچه پیکان موجب شد تا پرسنل شجاع ناوشكن های «سهند» و «سبلان» و ناوچه ی «جوشن» درمصاف نابرابر خود در مقابل نیروهای متجاوز امریكایی سیمای زیبای مقاومت را درخشان‌تر و ماندگار سازند .

 

7 آذر امسال، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، مرکب از دلاور مردان سپاه و ارتش، آنچنان مقتدر با پیشرفته‌ترین تجهیزات تولید داخل، علاوه بر دفاع از آب های ساحلی و منابع حیاتی و استراتژیك كشور، پیام آور عزت و صلح و امنیت در منطقه هستند و همواره به عنوان یك وزنه ی تعیین كننده در منطقه ی خلیج فارس و دریای عمان به حساب می آیند. هم‌اکنون توان دریایی کشورمان با یگان های شناور دریایی، تفنگداران و تكاوران هوانا و هوادریا – واحدهای پروازی نیرو – و با غواصان آبدیده و یگان های زیر سطحی بر حوزه های تحت حفاظت و حراست خود در خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر تسلط كامل دارد و هر نوع فعالیتی را از سوی دشمن در محدوده ی قانونی خود خنثی می‌نمایند.

 

امروزه توان جنگی کشورمان در دریا با توجه به حضور دریایی قدرت های جهانی در اقیانوس هند و دریای عمان، دست به تدابیر امنیتی زده و با نظارت كامل بر حضور كشتی های جنگی بیگانه، آمادگی خود را جهت مقابله با تهدیدات احتمالی آنها حفظ كرده اند. اجرای مانورهای متعدد به نمایش گذاشتن توان رزمی، عملیاتی در منطقه استراتژیك خلیج فارس، در مقاطع حساس دوران دفاع مقدس و پس از آن تاكنون، نشان دهنده ی حضور قدرتمندانه ایران در منطقه و حاكمیت آن بر آب های خلیج فارس بوده و هست.

 

 هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آ ب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد. این خجسته مناسبت و الحاق ناوشکن بومی "دیلمان"، که از نسل جدید پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های ایرانی و دارای مدرت‌ترین امکانات است، به دریادلان دلاور سپاهی و ارتشی مبارک باشد.

 

قاسم عزیززاده گرجی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.3 seconds.